Tuesday, August 23, 2011

YA HABIBI....






Rezeki datang lagi Ramadan ni... syukur alhamdulillah.

Terima Kasih dariku sekeluarga, kepada bapa mertua sebab open table untuk BERBUKA PUASA makan nasi arab di Shah Alam. Sepanjang umur aku ni baru aku dengar pasal Nasi Arab, yang aku tau Roti Arab je, kalau korang tak penah dengar tentang Nasi Arab, aku nak terangkan pun aku pun tak pandai tapi kalau ikut rasa lidah aku ni... masin je semuanya hhuu. Tak pasti lah memang cam tu ke rasanya..

Nama restorenya ARABIAN KITCHEN. Semua ahli keluarga belah wife aku kesana.. makan FREE BERBUKA PUASA hehehhe... Aku tak sangka ramai gak orang yang makan kat situ, booking penuh lak tu.

Emm nak becerita tentang suasana tempat ni. Tempat ni dikatakan baru je dibuka, sebab kawasannya kawasan pembagunan baru. Bagi hiasan dalaman restoren ni, simple je beberapa meja kayu yang panjang, dan hiasan ala-ala arab di dinding, cuma mungkin belum full renovate kot..


Manakala rasanya pula, cam tadi lah aku gambarkan masin je semuanya, atau memang rasanya cam tu, sbb baru first time try, but sedap gak. Layanannya pula, simple and sempoi je, dikendalikan orang melayu kita, bukan orang arab yahhaa bibiiii....hhuuuu..

Tapi ada satu benda yang aku rasa special tentang tempat ni, walaupun takda surau, tuan restoren ni adakan juga pondok kecil menggunakan kemah cam orang berniaga kat pasar ramadan tu. Aku respek tokey restoren ni... GOOD JOB teruskan, dan moga Allah memurahkan rezekinya.

Kalau korang nak tau boss yang belanja makan ni, namanya ABDUL GHAFAR bapa mertuaku, ni orangnya.. jeng..jeng..JENG!!!! Terima Kasih ayah..

Memang makan kenyanglah dibuatnya.... syukur alhamdulillah.. korang bila nak try lak  :)