Tuesday, August 16, 2011

KAMPUNG BARU






Alhamdulillah bulan ramadan ni rezeki melimpah ruah, syukur-syukur.

Dengan rezeki yang diberikan, aku pun bawaklah anak dan isteri ku gi berbuka kat Kg Baru yang terkenal ngan nasi lemak yang sedap.. nyam..nyamm. Lagi pun aku pun lama gak tak makan kat situ. Kalau tak sempat nak sampai rumah lepas waktu berkerja, asik-asik Mc Donald je tempatnya, sebab rumah pun dekat ngan tempat tu...jalan kaki pun boleh....hehheh.

Kalau korang nak tau, aku sampai kat sana dah lewat agak-agak aku dalam kul 6pm rasanya. Aku budget konfirm ramai gila orang masa tu. Cadang aku, kalau lah takda tempat, jawapnya minum air lah dulu dalam kereta.

Tapi tanggapan aku salah, tak penuh pun tempatnya. Jadi dengan sepantas kilat kasi park kereta Viva ku. Kemudian gi sambar ambil nasi lemak dan lauk pauk serta air minuman, terus bayar dan duduk.
Ini dia menunya..........
Menu berbuka puas di Kg Baru :
1. Air Sirap Bandung & Air Tin Soya
2. Ayam Goreng
3. Paru Masak Sambal (wife aku suka makan yang ada rasa pedas)
4. Hati Ayam
5. Kentang Goreng (tak dapat dikenal pasti apa nama masakkan ini)
5. Nasi Lemak




Tapikan dah nak dekat berbuka tetibe je tempat ni dipenuhi orang cam bak kata pepatah 'bagaikan semut mengerumugi gula'... hehhe, dah cam Karamsig Walia lah aku ni. Betul ke apa aku cakap ni, kalau salah anggap je lah betul key :).

Dah lama tak makan nasi lemak Kg Baru ni, teras kesedapannya, dan aromanya menyemarakkan rasa nak berbuka puasa..ish..ishh. Tergugat iman den.



Azan pun berkumandang, menandakan masuklah waktu berbuka puasa. Nak tau sape yg dulu berbuka paling pantas.. hhehhe. Ni budaknya, ngan wajah serius, kepenatan.... kalah org puasa,

Tak lain dan tak bukan, my baby Hazeq...berbuka ngan sirap bandung yang sejuk lagi menyegarkan.. uuuu...


Kenyang kami sekeluarga... alhamdulillah.